Karta konserwacji i smarowania Emerson Fisher Level Trol 2502c

Karty konserwacji i smarowania Emerson Fisher Level Trol 2502c to proste, ale skuteczne narzędzie do monitorowania i utrzymywania rzędów systemów przemysłowych. Karta może być wykorzystywana do sprawdzania i ustawiania różnych parametrów, takich jak ciśnienie, temperatura i poziom oleju. Może być również stosowana do identyfikowania i ustalania cykli konserwacji i smarowania. Przez zastosowanie tej karty można zapewnić, że system i jego urządzenia będą pracować w sposób niezawodny i bezpieczny, co pomoże w osiąganiu maksymalnej wydajności i niezawodności.

Ostatnia aktualizacja: Karta konserwacji i smarowania Emerson Fisher Level Trol 2502c

Konserwacja sterów w rowerze to przede wszystkim ich oczyszczanie, smarowanie oraz ocena stanu poszczególnych elementów. Bardzo ważne, aby robić to regularnie, ponieważ będzie miało to wpływ na płynną pracę kierownicy, a więc na nasze bezpieczeństwo i komfort. 

Stery rowerowe powinny być regularnie konserwowane i smarowane.

Smarowanie sterów w rowerze

Przegląd i smarowanie sterów rowerowych w przypadku intensywnie eksploatujących sprzęt rowerzystów może być konieczne co sezon. Często sygnałem do wcześniejszego serwisu jest charakterystyczne chrobotanie kierownicy. Jest ono spowodowane zanieczyszczeniami, jakie mogły przedostać się do łożysk – najczęściej będzie to dotyczyło dolnych elementów, które są szczególnie narażone na kontakt z wodą i brudem.

Wymiana smaru jest kluczowa. Zmniejsza on tarcie pomiędzy przylegającymi do siebie metalowymi częściami. Tworzy warstwę poślizgową, która przeciwdziała nie tylko powstawaniu irytującego hałasu, ale i przedwczesnemu zużywaniu się komponentów oraz możliwości ich zakleszczenia. Do zadań tego typu substancji zaliczymy także ochronę przed korozją czy usprawnienie pracy mechanizmów. Dlatego tak istotne jest to, jaki smar do sterów rowerowych wybierzemy. Najlepiej sięgnąć po produkt dedykowany do łożysk z oferty znanego producenta.

Konserwacja sterów w rowerze krok po kroku

Potrzebne będą nam czyściwo, klucze oraz smar. Zacznijmy od dokładnego wyczyszczenia główki ramy oraz jej okolic. Można użyć do tego szmatki z odtłuszczaczem. Dzięki temu pozbędziemy się wszelkich zanieczyszczeń, które mogłyby później przedostać się do sterów i łożysk, dając o sobie znać podczas jazdy. Pamiętajmy, że podczas pracy cały czas musimy uważać na okablowanie, które nietrudno niechcący uszkodzić. Ułatwieniem będzie wcześniejsze przygotowanie stanowiska w taki sposób, aby móc bezpiecznie odwiesić albo odłożyć połączoną z przerzutkami i hamulcami kierownicę. W żadnym razie nie powinna ona swobodnie zwisać.

Kiedy rower jest już wyczyszczony, luzujemy śruby boczne mocujące mostek na widelcu. Żeby nie przeciążyć żadnej z nich, robimy to powoli i naprzemiennie – raz z lewej, raz z prawej strony. Następnie odkręcamy śrubę, znajdującą się na dekielku kontrującym.

Konserwację sterów zaczynamy od odkręcenia śrub.

Po odkręceniu śrub zdejmujemy mostek, podkładki i pierścień centrujący. W ten sposób przedostajemy się do górnego łożyska, które również wyjmujemy. Chcąc dostać się do dolnego łożyska, najpierw wyciągamy widelec.

Następny etap to właściwa konserwacja sterów w rowerze. Warto zwrócić uwagę na to, że możemy mieć do czynienia z łożyskami mechanicznymi lub z nieco starszego typu i rzadziej już spotykanymi – kulkowymi. W przypadku tych drugich w serwis będzie trzeba włożyć nieco więcej pracy.

Łożyska dokładnie wycieramy, usuwając stary, zabrudzony smar. To dobry moment na ocenę ich stanu – jeśli są zużyte lub uszkodzone, wymieńmy je na nowe. Przy okazji można oczyścić łożyska w środku (zwłaszcza te klasyczne, z wianuszkiem), ale jeśli nie jesteśmy specjalistami, nie rekomendujemy podejmowania samodzielnej próby. 

Dalej czyścimy główkę ramy oraz miski pod łożyskami. Nie zapomnijmy powtórzyć tych czynności również od dołu. Teraz przechodzimy do smarowania sterów rowerowych. Łożyska oraz miejsca ich osadzenia pokrywamy równomierną, niezbyt grubą warstwą dobrej jakości smaru.

Kiedy to zrobimy, na powrót wkładamy łożyska w główkę ramy. Zaczynamy od dołu, potem montujemy widelec. W dalszej kolejności zakładamy górne łożysko, pierścień (na ten element również można nanieść niewielką ilość smaru, aby lepiej zabezpieczyć całość przed przedostawaniem się wilgoci i zanieczyszczeń), a także podkładki.

Na koniec montujemy kierownicę, usuwamy luzy i centrujemy koło, do czego warto się przyłożyć – to etapy bardzo istotne dla naszego bezpieczeństwa. Więcej na ten temat przeczytasz w artykułach poświęconych montażowi sterów oraz regulacji sterów w rowerze.


UWAGA! Proces konserwacji może przebiegać inaczej w zależności od typu rury sterowej i rodzaju sterów. Przykładowo konieczne może okazać się wybicie mufy z łożyskami.

Czym smarować stery w rowerze? 

W przypadku sterów wystarczy zastosować uniwersalny smar rowerowy. Większość z nich jest wzbogacona składnikami, mającymi wpływać na określone cechy produktu. Przykładowo teflon zwiększa odporność na działanie czynników zewnętrznych. Jednak w tym przypadku najpopularniejszym dodatkiem jest zmniejszający tarcie lit. Często tego typu smar jest biały, dzięki czemu są na nim dobrze widoczne zanieczyszczenia, które dostały się do łożysk podczas eksploatacji roweru.


Ważne, aby wybrany smar do sterów był dość gęsty, i dobrze utrzymał się na swoim miejscu, nie ściekał. Jeżeli jednoślad wyposażony jest w karbonowe elementy, poszukajmy przeznaczonego do nich produktu.

 

Smary i narzędzia – serwisowanie nart w domu. Wiemy, czego potrzebujesz!

Przed każdym kolejnym sezonem trzeba nasmarować narty i naostrzyć, wie o tym nawet mniej doświadczony narciarz. Najczęściej zlecamy tę czynność profesjonalistom w sklepach ze sprzętem narciarskim lub serwisach. Możesz jednak swoje narty do sezonu przygotować samemu. Przeanalizuj swoje dotychczasowe wydatki na serwis sprzętu, a przekonasz się, że to duża oszczędność pieniędzy. Co więcej, możesz to zrobić w dowolnym momencie w swoim garażu, nawet kilka godzin przed wyjazdem na zimowy wypoczynek. Narty to sprzęt, który wymaga regularnej konserwacji i serwisu, co z pewnością wydłuża ich żywotność i ogranicza ryzyko wystąpienia usterek. Warto jest pamiętać o dobrej konserwacji sprzętu po sezonie, aby ułatwić sobie pracę przed kolejną wyprawą na stok za rok.

Narzędzia do serwisu nart

W swoim garażu lub piwnicy możesz zaaranżować sobie prywatny kącik serwisowy. Nie wiesz, co powinno się w nim znaleźć? Decathlon pomoże! Przede wszystkim potrzebować będziesz imadło przeznaczone do zamocowania stabilnie nart w celu wykonania wszelkich prac serwisowych i napraw. Kiedy już nasze narty znajdują się w szczękach imadła, musimy ściągnąć naddatek tworzywa, wykorzystując do tego zdzieracz boku, który potocznie nazywamy „pazurem”. Krawędzie boczne serwisujemy przy pomocy kątownika lub ostrzałki. Decydując się na kątownik, będziesz potrzebować dodatkowo szczypce do podtrzymania narzędzia. W przypadku ostrzałki przyda się jeszcze pilnik. Pilniki występują w kilku wariantach, mogą mieć długość od 40 mm do 250 mm. Do ich produkcji wykorzystuje się też różne materiały, jak stal, chrom, a nawet węglik spiekany. Krawędzie wykańczamy gumą szlifierską. Jest ona w formie kostki, która zawiera ziarno ścierne. Gumy szlifierskie mają różną gramaturę i kolor. Przydadzą się też do usuwania nalotu i rdzy z krawędzi.

Smarowanie nart

Czynność ta nie tylko służy ochronie ślizgu, ale również ż poprawia jakość i bezpieczeństwo jazdy. Smar nakładamy z wykorzystaniem żelazka do tego przeznaczonego. Do żelazka przystawiamy bryłę smaru i stapiamy go na kropelki, następnie rozprowadzamy równomiernie po ślizgu, pamiętając, aby żelazko przesuwać powoli, jednak nigdy nie zatrzymując go w jednym miejscu. Z Decathlon zaaranżujesz prywatne SPA dla swoich nart!

Idealny prezent na każdą okazję

 Nie masz pomysłu na prezent?Podaruj kartę podarunkową Decathlon już od 20 zł

zamów e-kartę

Please add exception to AdBlock for elektroda. pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Thank you very much for proposing a new subject! After verifying you will receive points!

spagat 12 Nov 2010 14:00 28543

  • #1Level 13  

    #1

    Witam!
    Dostałem dwie uszkodzone wiertarki Bosch (GBH 2SR i 2-20 SRE). Po rozebraniu i oczyszczeniu wiem co muszę wymienić aby je zreanimować:
    GBH 2SR ma do wymiany wirnik (1 614 010 227), ponieważ zębnik jest uszkodzony, jak zweryfikować wizualnie czy zębatka (1 616 328 042) z nim współpracująca kwalifikuje się jeszcze do pracy lub utylizacji?
    2-20 SRE ma uszkodzoną plastikową obudowę przekładni (1 615 806 077) i pęknięty kołnierz pośredni (1 615 700 037), przecięty pierścień uszczelniający (1 610 206 023), brak pierścienia gumowego (1 610 206 021).
    Jeśli chodzi o zakup części do GBH 2SR nie ma problemu bo niedaleko ode mnie jest firma produkująca zamienniki i mają je w przyzwoitych cenach.
    Jeśli chodzi o części do 2-20 SRE to jedynie udało mi się znaleźć na stronie Bosch'a, lecz ceny są mocno wykluczające opłacalność naprawy... Gdzie mogę je zakupić w przyzwoitych cenach - nie muszą być nowe i oryginalne - muszą być sprawne.
    Ostatnie pytanie dotyczy smarowania tego wszystkiego po złożeniu, czym (smarem, olejem), co dokładnie smarować, w jakich ilościach aplikować i jakie rodzaje tych smarowideł mają być?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • #2Sławek KLevel 22  #2

    Jeżeli wymieniasz wirnik z powodu ściętych zębów) to wymień i tryb z nim współpracujący, bo możesz mieć później sam do siebie pretensje, że uszkodziłeś nowy wirnik..... Wymień też smar zanieczyszczony opiłkami z uszkodzonych zębatek.
    Sławek

  • #3#3

    Dokładnie mam taki zamiar, ale chciałem się upewnić jak odróżnić dobrą od złej. Może ma ktoś fotkę nowej dobrej w porządnej rozdzielczości?
    Jaki smar proponujecie, myślałem o grafitowym TEXACO MULTIFAK EP2 - taki mam i do tłoka olej mineralny - kilka kropli wlać.Pozdrawiam.

  • #4iku18Level 19  #4

    Kolego, to sę robi wizualnie, ale jak już wyżej kolega stwierdził jak wymieniać to oba elementy. Co do smarowania tłoka, polecam smar Makita( dostaniesz w najbliższym punkcie serwisowym)tylko że nie jest tani.

  • #5marek 1871Level 15  #5

    Jeśli chodzi o smarowanie samej tulei (uchwytu narzędziowego, lufy, dzioba itp) to przyzwoicie cenowo wychodzi smar Makity. Tubka w granicach 13zł kosztuje - aplikujesz trochę na końcówkę wiertła a on już sam rozprowadza się po uchwycie. Zmniejszasz tym samym znacznie zużycie tulei - ścieranie trzpieni prowadzących wiertło itp. Tubka starcza na długo przy standardowym użytkowaniu.

  • #6#6

    Wszystko rozumiem, ale czym nasmarować część zewnętrzną i wewnętrzną aluminiowego tłoka od udaru pneumatycznego?
    Przypominam, że wszystko mam rozebrane na pojedyncze części i porządnie wymyte ze starego smaru.
    Pozdrawiam.

  • #8#8

    Dziękuję za linka, jednak przed stworzeniem tego tematu dość mocno przewertowałem elektrodę, po przez opcję szukaj...
    Nic po za podobnymi dość ogólnikowymi tematami nie znalazłem, stąd ten temat.
    Potrzebuję tylko wiedzieć jakie właściwości ma mieć smar i czy do tłoka w pneumatyce jest taki sam, czy stosowany jet inny, jeśli inny to gdzie dokładnie ma być zaaplikowany i w jakiej ilości?
    Czy mógłby się wypowiedzieć na ten temat jakiś Serwisant tych wiertarek?
    Co do ostatniego tematu, to wydaje mi się, że Celma ze względu na swą budowę (nie krytykuję jej broń Boże) wybacza smary o kiepskich właściwościach i z tym jest lepsza i łatwiejsza w serwisie.

  • #9#9

    Więc tak, kupiłem smar Makity (tubka 30g), gdzie i ile aplikować w GBH 2SR (to samo co GBH 2-24), prosiłbym o opisanie dokładnych miejsc i sposobu smarowania.

  • #10#10

    Witam ponownie!
    Złożyłem tą wiertarkę do kupy (działa), przy okazji przerobiłem tak aby miała także funkcję podkuwania - przeróbka prosta wymagająca jedynie kilku minut cierpliwości, wprawnej ręki.
    Wiertarka działa i miękko pracuje, jednak moje subiektywne odczucie jest takie, że ma słaby udar. Nałożyłem trochę tego smaru makity na zewnętrzną i wewnętrzną część tłoka (bez demontażu jego wnętrzności), zębatki i łożyska posmarowane zostały smarem łożyskowym do wysokich obciążeń ELF. Nie jestem pewien czy dobrze zrobiłem, ale ten smar z tubki makity wydał mi się zbyt rzadki aby dobrze smarować zębatki i łożyska (ma konsystencję soku pomidorowego).
    Zostało około pół tubki, wcisnąć resztę w tłok, czy wcisnąć przez otwór manetki wyboru pracy i mieć nadzieję, że się rozpłynie?Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    Byłem teraz zrobić próbę, w odlewie żelbetonowym wiertłem fi6 na najwolniejszych obrotach otwór głębokości około 80 mm zajął mi jakieś 12 sekund - pomiar bardzo subiektywny. Na wiertarce się nie opierałem tylko trzymałem tak by nie dobijał udar, tylko żeby sprężyście wierciła.
    Czy Ktoś co często pracuje taką wiertarką może się wypowiedzieć czy jest dobrze, jeśli nie to jaki test przeprowadzić by mieć pewność.
    I jeszcze jedno zauważyłem - dolna część obudowy przekładni robi się ciepła.

  • #11pantera2233Level 14  #11

    Witam, oraz odkopuję. Czy w młotowiertarkach tloczek oraz przekładnię silnika smaruje się tym samym (EPS 1) czy stosować inny smar do tloka inny do przekladni a jeszcze inny do wiertłą?
    Jeśli tak to jakie to mają być smary? Akurat w moim przypadku to Einhell, ale jak jest w przypadku tanich chinczyków z marketów (lidl, biedronka, castorama)?

  • #12ewooLevel 29  #12

    pantera2233 wrote:

    Witam, oraz odkopuję. Czy w młotowiertarkach tloczek oraz przekładnię silnika smaruje się tym samym (EPS 1) czy stosować inny smar do tloka inny do przekladni a jeszcze inny do wiertłą?
    Jeśli tak to jakie to mają być smary? Akurat w moim przypadku to Einhell, ale jak jest w przypadku tanich chinczyków z marketów (lidl, biedronka, castorama)?

    Wyremontowałem młotowiertarkę Hitachi 2 lata temu. Przekładnia i tłok zasmarowane EPS1 i nie ma problemu. Do smarowania wiertła lub dłuta stosuję Litmos EP 23

  • #13Topolski Mirosław

    Moderator of Electrical engineering

Karta konserwacji i smarowania Emerson Fisher Level Trol 2502c

Bezpośredni link do pobrania Karta konserwacji i smarowania Emerson Fisher Level Trol 2502c

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Karta konserwacji i smarowania Emerson Fisher Level Trol 2502c